9 Nisan 2009 Perşembe

Python'la ilk işe yarar program denemem

Bir Pardus kullanıcısı olarak Python oğrenmem gerektiği kanısına vardım. (Ki bu benim ilk dilim) pardus-linux wikisindeki bilgilerden ilk önce hemen hemen herkesin yaptığı gibi hesap makinesi yaptım. İlk başlarda kendini kapatsada, her hatadan sonra yeniden başlatmak gereksede (sevdim ben onu:) yeni komutlar öğrendikçe bu açıkları kapatıp 4 işlem yapabilen bir hesap makinesi yapmayı başardım.

Daha sonra bir arkadaşım film arşivinin çok olduğunu ve aradığı filmi kolay kolay bulamadığını söyledi. Bende dedim bu fırsatı değerlendireyim ve işe yarar birşeyler yapmış olayım. İlk önce filmlerin CD'lerinin üzerine numara vermesini istedim. Ve bunları 10arlı kutulara koymasını söyledim. Kutuların üstünede kutuda bulunan sayı aralıklarını yazmasını söyledim. Bundan sonrası bana düştü.

İşe liste yapmakla başladım. Liste olusturmasını öğrendim sonra listeye öğe ekleme, çıkarma ve içindeki öğenin sırasını(.index) bulmayı öğrendim. Sonra bunları ayarladıktan sonra (tabiki şuan arayüz yapmayı bilmiyorum o yüzden konsolda çalışacak ki bu bile başarı:) En sonunda Arşivist'i (ben ona öyle sesleniyorum) çalıştırdım. ve herşey güzel gitti.

Yada ben öyle sandım. Programı kapattığımda listenin eskiye döndüğünü farkettim. Listeye eklediğim herşey programın kapanmasıyla silinmesi bi sorun olduğuna işaretti. Bende bunu çözmek için biraz araştırmadan ve forumların yardımlarından sonra bir veritabanı ya da .txt dosyasına yazdırabileceğimi öğrendim ve bunları uyguladım. Artık yaptığım her değişiklik arsiv.txt dosyasına kaydediliyor. Arkadaş bu programı Windows'ta kullanacağı için exe'ye de çevireyim bari dedim ve py2exe'yi çalıştırdım. Pardus'ta çok güzel çalısan program Windows'ta karakter sorunları yaratmaya başladı. Bayağı bir araştırma yapmama rağmen çözüm bulamadım utf8'den cp125'ye ne kadar kodlama bulduysam hepsini denedim ama olmadı. Bende tüm Türkçe karakterleri silip onları İngilizce karakterlere çevirdim. Ve ilk işe yarayan programımı yazmış oldum.

Programa aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

http://code.google.com/p/arsivist/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder